11/5/10

Vizsga

Vizsgaterem...

Túl vagyok az első vizsgán! Igaz eredmény csak négy hét múlva várható.  Az is sms-ben. Megmondom őszintén, hogy  elég nagy élmény volt, na nem mintha élvezném az ilyesféle megmérettetéseket, de a hollandoknak sikerült megint lenyűgözniük a profizmusukkal.

Az egyetemnek van egy külön vizsgákra és expokra fenntartott épülete, miután beregisztráltam az interneten, jött is az email, hogy ide kell majd mennem. 9.30-ra voltunk kiírva a vizsga egy hatalmas terembe, amit blokkokra osztottak. Hogy mi hova menjünk, azt a várótérben lévő TV jelezte, mint valami TV újság ment rajta az infó. Komolyan mondom nem hittem a szememnek. Épp azt reklámozta, hogy regisztráljunk fel valami külön alkalmazásra, így majd sms-ben jön a tuti... :) A teremben felügyelők voltak és tanárok. Miután túlestünk a diák ellenőrzésen, akkor kaptuk meg a papírokat és  kérdéssort. Pontban 9.30-kor  bemondta egy hölgyemény a tutit angolul és hollandul, majd indulhatott a móka. Később egy órával és 15 perccel a vizsga előtt is jött figyelmeztetés. Tiszta suli rádió érzésem volt, na ki emlékszik rá? :) Pisi és egyéb szükségletek csak egy órával a kezdés után engedélyezettek. Természetesen az időd terhére. Ez a vizsga (nemzetközi jog) nyitott könyves változat volt, ami azt jelenti hogy bármit bevihetsz magaddal. Olyan komplett kérdéseket kapsz, amit úgysem fogsz egyszerűen megtalálni a könyvben, tudnod kell, hogy mi hol van és értened kell az összefüggéseket.  Három óránk volt válaszolni ötből  három kérdésre. Hiába írod meg mind az ötöt, akkor is csak hármat értékelnek! (Szomorú hír a strébereknek!) Én a kalóz támadásokat Szomáliában, az erőszak megengedett alkalmazasát  a nemzetközi jogban (ha állampolgárodat, aki külföldön van, véded) és a Nemzetközi Bíróság tanácsadó véleményeit választottam. Az lenne a cél, hogy minél több saját véleményt tegyél  az esszédbe, de a kalózkodástól eltekintve nem brillíroztam ilyennel. Egyébként a témában vendég előadást tartott egy ausztrál professzor egy hónapja, olyan élmény volt, hogy át sem kellett vennem az anyagot mégegyszer, minden szava a fejemben maradt.

Most hogy egy kicsit kiengedjük a fáradt gőzt, elmegyünk a Lokanta-ba... Ez egy tapas bár az egyetem mellett, még sosem voltam ezen a helyen.

Holnap újult erővel nekifogok a tanulásnak. Még két vizsga van hátra!!!!

3 comments:

Na ugye, h. menni fog ez! Csak így tovább! ;)

Hajrá, sikerülni fognak a vizsgák!

Post a Comment