4/18/12

Indul a road trip - San Fransisco

Golden Gate híd

San Fransisco-ba a United esti járatával indultam és nem sokkal éjfél előtt már landoltam is. Jobbik felem már a reptéren várt, csak annyi volt a dolgunk, hogy kisétáljunk a shuttle-hoz, amit pár nappal az út előtt rendeltem, nevetségesen olcsón. Napközben természetesen megtette volna a tömegközlekedés is, de éjjnek évadján a BART-ot már egyikünk sem akarta bevállalni. Minösszesen 25 percig tartott az út a városba, nemsokára már a Union Square-en, nem messze a hoteltől voltunk. Sokat gondolkodtunk egyébként, hogy hol legyen a szállás, míg végül egy a Union Square és  China town között elhelyezkedő, nagyon alap, de tiszta hotelre esett a választásunk. Egyáltalán nem bántuk meg a dolgot, azonkívül, hogy egy sikátorra nézett a szobánk, semmi gondunk nem volt.

Péntek reggel elindultunk reggelizdét keresni, telesen véletlenül tévedtünk be a La Boulange-be két sarokra a szállásunktól. Aki San Fransisco-ban jár, ki ne hagyja. Igazi!!!! kenyér, csodálatos omlett és finomabbnál finomabb bagettek várnak. A jókora reggeli után nyakunkba vettük a várost: mivel viszonylag közel laktunk a Telegraph Hill-hez először ide indultunk, érintve a Beat múzeumot.  Én nagy Jack Keourac rajongó vagyok, de jobbik felem nem mutatott nagyobb érdeklődést ezért csak az ajándékboltban néztem körül.

A Telegraph Hill-ről gyönyörű, 360 fokos kilátás nyílik az egész városra, illetve itt található a 64 méter magas tűzfigyelő torony, a Coit Tower. A tornyot, - aminek a belsejét csodálatos falfestmények díszítik - persze ma már csak kilátónak használják. A képeket elnézegetve egyből eszembe jutott a Frida című film és Diego Riviera grandiózus falfestménye a Rockefeller Center-ben. Utánanéztem a dolognak, és bizony van összefüggés! A nagyon hasonló stílusú és témájú képeket a Kaliforniai Művészeti Iskola diákjai festették a világválság idején. A projekt bizony veszélybe is került, amikor szegény Riviera munkáját elbontották New York-ban (állítólag Lenint is odafestette :)).  Azonban a san fransisco-i diákok nem hagyták annyiban a dolgot, őrjáratot szerveztek a torony körül, így védve meg a munkáikat.

A torony után a Fisherman's wharf felé vettük az irányt. Engem természetesen a legjobban a 39-es stég érdekelt, itt lehet napozó fókákkal találkozni. :) Sétálgattunk  még egy kicsit a mólók környékén, meglátogattam néhány kisebb boltot és egy fókákról szóló rövid kiállítást.  Kb. egy órát töltöttünk itt, ettünk egy hotdog-ot, majd buszra pattantunk és irány az USA második leghosszabb függő hídja, a  Golden Gate híd. Az 1937-ben megnyitott híd tényleg lenyűgöző volt, alig tudtunk betelni vele. Nem csoda, hogy annyi filmben szerepel. :) Próbáltam képeket csinálni, de annyi volt az őrült japán turista, hogy hamar feladtam a dolgot. :) Ezt követően újra útnak indultunk, hova máshova mint a Golden Gate parkba. Leírhatatlanul szép volt, legszívesebben körbesétáltam volna mind a 600 hektárt! Nekem a  legjobban a Kaliforniai Akadémia Tudományos Múzeuma és a Japán Tea Kert tetszett. Mindenkinek ajánlott egy vizit, szinte terápiás.

Mire a Japán Tea Kerttel is végeztünk már nagyon későre járt és bizony a pocak is korgott rendesen. Siettük így vissza a szállodába, cuccok ledob és irány a kínai negyed. A Far Est Cafe-ban vacsoráztunk, bőséges volt a menü és a tea, de  bevallom őszintén ettem már finomabbat. Így nemsokára hazafelé vettük az irányt és aludtunk egy jó nagyot! :)


Beat múzeum és környéke
Fel a dombra
Telegraph Hill és Coit Tower
Coit Tower belülről - találj rám!
Kilátás a Telegraph Hill-ről
Fisherman's warf
Vigyázz, fóka
Az első hotdog. Egyem a szívét!

Golden Gate park és a  délutáni torna.

Japán Tea Kert, nem lehet betelni vele

Nem rossz!

Nyugi
Tűz van babám!

Viszlát!


3 comments:

El se hiszem, hogy lassan 10 éve jártam erre. Ha néha rágondolok, olyan, mintha álmodtam volna az egészet... Jó volt most felidézni a látottakat az általad leírt infók alapján! Jó lenne visszamenni San Franciscoba még egyszer!

2002-ben két kedvenc helyem volt Amerikából hazajövet: New York és San Francisco! Menni akarok még mind a két helyre! Legalább egyszer... :)

@ Zita: San Fransisco rocks,nekem is ez a ket varos a kedvencem. De azert Chichago-ra meg nagyon kivancsi lennek...

Post a Comment