5/9/12

Los Angeles

Ismerős, igaz?
Az outlet-es kitérő után nem sokkal érkeztünk Los Angelesbe. Szállást a Hollywood-i Super 8 motelben foglaltunk. Tudtam, hogy nem lesz nagy szám, de ingyenes volt a parkolás és közel volt az Universal Studios no meg a Walk of Fame, szóval gondoltam megteszi majd ez is. A szobánk még csak oké volt, a reggeli és az emberek viszont... hát nem semmi. Több olyan Kelet-Európai családot is  láttam, akik olyan otthonosan jöttek le papucsban és pizsamában a reggelihez mintha már hónapok óta a motelben laknának. Ennél csak azon döbbentem meg jobban, amit a parkolóban láttam: egy totál lepukkant kocsiból kiszáll egy majdnem teljesen normálisnak tűnő nő. Kinyitja a hátsó ajtót: kiesik onnan tengernyi szemét, hálózsák, ruhák. Megtölt egy fekete szemetes zsákot némi cuccal, majd bejön velünk együtt a motelbe. Gondolom szerencsét próbálni érkezett Háliwúd-ba. Nahát ilyen emberekkel laktunk együtt 3 napig. Nem volt semmi:) A közelben találtunk egyébként egy sokkal rendesebbnek tűnő motelt, a Hollywood City Inn-t. Utólag bántuk hogy nem ide jöttünk. Dehát $70-ért mit vár az ember?

Az első reggelünkön az Universal Studios-ba igyekeztünk. Egy egész napot rászántunk és olyan jegyet vettünk, amivel nem kell sorba állni. Nekem legjobban a Shrek 4 D és a Múmiás szellemvasút tetszett. A Waterwold is nagyon jó volt, a Született Feleségek díszleteit pedig egy pillanatra meg is csodálhattuk. (Kár hogy pont forgatás volt, nem lehett jobban megközelíteni a Lila Akác közt.)

Este hulla fáradtan értünk vissza, de azért még jutott erőnk elmenni Thai town-ba és vacsorázni egy jót. A vacsora annyira feldobott minket, hogy elkocsikáztunk Beverly Hills-be és nézegettük a gyönyörűbbnél-gyönyörűbb házakat... Nem volt semmi! :) Lehet egyébként olyan térképet kapni, amin rajta van hogy melyik sztár hol lakik. Nem hinném, hogy sokat lehet látni ezekből a házakból, annyira el vannak kerítve, de nem baj.

Következő reggelünket ismét kőkemény fánkkal (Super 8 reggeli) kezdtük, majd tovább indtunk. Visszatértünk Beverly Hills-be,  a Beverly és a Rodeo Drive-on sétálgattunk, majd betértünk a Paley Media Center-be. Szuper jó kiállítás volt, egy összefoglaló néhány híres sorozatról, kosztümök, kellékek. Nagyon élveztük. A belépés ingyenes ugyan, de érdemes egy keveset beledobni a becsületkasszába. Innen Los Angeles legnagyobb nyitott bevásárló központjába, a The Grova-ba indultunk. Emberem nagyon szeretett volna egy új Ipad 3-mat, nem volt mit tenni. :) Még szerencse, hogy mellette a Farmer's Market, azaz a piac. Így nekem is jutott a jóból... A napot a Museum of American West-ben folytattuk. Bátran állíthatom, ez a múzeum volt a legeslegjobb az összes közül, ha akartunk volna sem találtunk volna jobbat. Mivel innen már nem volt messze a Griffin Park Observatory, (Griffin Park Csillagvizsgáló) elmentünk megnézni a Hollywood feliratot is. Nem mondom, hogy nem lett volna izgalmasabb kicsit közelebb jutni, de hát jól van na... A csillagvizsgáló maga engem jobban megfogott mint a felirat, szóval ne hagyja ki senki sem az élményt...
Este a Chipotle-ban vacsoráztunk. Ez egy mexikói gyorsétteremlánc, én nagyon szeretem mert abszolúte nem drága és szinte az egyetlen hely, ahol tényleg rendes alapanyagokból dolgoznak. 

A következő, egyben utolsó napunkon Santa Monica-ba és Venice Beach-re indultunk. Santa Monica-ban kicsit nehéz volt parkolót találni, mert épp egy futóverseny zajlott. Sétáltunk kicsit a parton, vásárolgattunk is talán... Nem volt annyira nagy szám. Innen Venice Beach felé vettük az irányt. Itt láttunk azért durva dolgokat. Jó sok hippit, szerencséjüket próbálgatókat, hajléktalanokat meg egy szép kis utcai letartóztatást! :) Mit mondjak, este nem járkálnék a környéken, az biztos. Egy gyors ebédet megejtettünk itt, majd visszaindultunk Los Angeles-be: irány a Melrose Drive és a bolhapiac. Kicsit későn érkeztünk, így jó dolgokat már nem találtunk. Végül nyugtáztam, hogy a Naschmarkt és az Ecseri ennél sokkal jobbak voltak... Innen a Walk of Fame-re és a Grauman's Chinese Theatre-hez indultunk, csak úgy zsibongott a tömeg,  alig lehetett normálisan közlekedni. Itt kaptam két ingyen jegyet Sharon Osborne show-jára (The Talk), de sajnos másnap reggel volt a felvétel, ha akartunk volna sem tudtunk volna elmenni. Az ajándék jegyet azért megtartottam, jó lesz emlékbe. Innen haza indultunk, akartunk egy kicsit pihenni a stand up comedy show előtt. Még előző este foglaltam jegyeket a neten. Nem volt drága, talán $20. Szégyenszemre be kell, hogy valljam, hogy a megpihenésből elalvás lett. Még csak vacsorát sem ettünk, pedig ez az én esetemben elég ritka ám...  Ez volt az utolsó esténk itt Los Angeles-ben,  a következő reggelen már egy 8 órás út várt ránk. Hogy hova? Hát a Grand Canyon-ba! :)


Lila Akác lezárva. Miért hívjuk otthon Lila Akácnak?
Psycho...
Waterworld díszlet. Brutálisan jó volt.
We are neighbors! - He said.
Blues Brothers
Piac-piac-piac
Utunk legjobb múzeuma
A múzeumban akár még be is lehetett öltözni. Nem kellett kétszer szólni...
Most meg hova mész? Hállywúdba?
Telegraph Hill Csillagvizsgáló
Santa Monica, tüntetés a háborúk ellen
Nem rossz!
Venice Beach
Venice Beach

Nem jó!
Nem költött sokat a reklámra!
Bolhapiac a Melrose-on
Chinese Theatre
Jack Sparrow 2 X
10 évvel ezelőtt  sokat adtam volna ezért...


1 comments:

Hihi, a térképre emlékszem. Meg is néztem egy szuvenír boltban, hogy kinek a háza merre van, de nem mentünk el egyikhez sem. Helyette Anaheimba mentünk Disneyland-be.

A csillagvizsgálónál én is voltam. A Charlie's Angels 2-ben a csillagvizsgálónál forgatták az egyik végső jelenetet, amikor az angyalok leszámolnak Demi Moore-ral. :)

Post a Comment