11/22/11

Barcelona I. rész

Arc de Triomf

Jaj hát elmaradt az élménybeszámoló egy ideje, dehát nagy munkában vagyunk kérem szépen...  Én megvédtem a szakdolgozatomat, megkaptam a diplomám majd hazaugrottam családi ügyintézésre, jobbik felem pedig lakás nézegetéssel foglalatoskodik.

Szóljon hát a bejegyzés a hosszú hétvégéről Barcelonában, a tapasról és a baromi olcsó, de annál jobb vörös borról, amitől én bizony négy teljes napig nagyon jó hangulatban voltam. :) A szállásunkat közös megegyezés alapján egy, a központtól 2 metró megállónyira lévő Hotelben foglaltuk le. Az ár megfizethető volt, a szobák tiszták a reggeli viszont drága. (14 Euro fejenként). Mondtam, hogy azt köszönöm nem kérjük, ehelyett minden reggel valamelyik közeli pékségben töltöttük meg a bendőnkett jobbnál jobb sonkás szendvicsekkel és frissen facsart narancslével. Két személyre kb. 6 Euro volt a számla. A hülyének is megéri.

Az első délutánunkon az Arc de Triomf-nál kezdtük. A kaput az 1888-as világkiállítás alkalmából építették, és egy nagy térre néz ahol megannyi ember sétál. A tengerpart felé haladva  keresztül sétáltunk a  a Ciutadella parkon, itt található az Állatkert és a Természettudományi múzeum is, ami - mint utóbb kiderült egy másik épületbe költözött időközben, de annyira új a dolog hogy erről egy könyv sem számolt be -. A park egyébként az egyetlen nagy és összefüggő zöld terület a belvárosban, a nyári rekkenő hőségben tökéletes menedékként szolgálhat a hűsölésre vágyóknak.

Mivel már későre járt és korgott a pocak, a Ribera kerület felé vettük az irányt. Isteni tapas tálat ettünk és bizony egy üveg  testes vörös bor is elfogyott. Megmondom őszintén  nekem ez így sok volt, egész éjjel forgolódtam és baromi szomjas voltam...

Másnap egy könnyű reggeli után a Sagrada Familia felé vettük az irányt. Irtózatos sor állt természetesen már kora reggel, szóval mondtam jobbik felemnek, hogy menjük vissza egy nappal később. Mivel kiváltottuk a Barcelona kártyát, ami nemcsak a tömeg közlekedésre hanem vagy 15 múzeumba nyújtott ingyenes belépést - bőven akadt még néznivaló.

A Las Ramblas felé sétáltunk, majd megnéztük a La Bouqeteria piacot is. Ez utóbbi tényleg hatalmas élmény volt, alig győztem kapkodni a fejem a sok finomság láttán. Innen  a Barcelona Történelmi Múzeum felé vettük az irányt, ami egyszerűen fantasztikus volt. Érdekes, hogy a túristák zöme nem itt kezdi a városlátogatást. Kár, mert ez a múzeum tényleg bemutatja a város történetét egészen a kezdetektől, így lesz teljes a kép!  Ezt követően a Csokoládé Múzeumba  mentünk,  ami egy aprócska de annál érdekesebb kiállítást mutat be a csokoládé elterjedéséről Spanyolországban. Képzeljétek, még a belépő is csokiból van. Miután végeztünk, azért még futotta az energiánkból egy kis csokizásra a múzeum boltban.

A napot a Gótikus negyedben fejeztük be, ez gyakorlatilag az óváros közepét jelenti. Sok-sok régi épület, szűk sikátorok és római kori maradványok teszik érdekessé a helyet. Na meg a tapas. Ismét sikerült bekajálni. Ó... az a sonka...

Bérelhető biciklik...
Huss
Kábel rengeteg
A buborékfújó :)
Precizitás
Séta a nagyival
Komoly választék
Sikátor



0 comments:

Post a Comment