9/8/10

Első nap az iskolában

 Aziskoláját


Az egyetemi év hivatalosan ebben az évben szeptember 1-jén kezdődött, de ehhez hozzá kell tenni hogy az első pár nap a diákok begyűjtésével, informálásával és terelgetésével telik. (főleg ha nemzetköziekről van szó, akiknek a száma a csillagos eget veri.) Csütörtökön elmentem az egyetemre, afféle információs napot tartottak jó sok standdal a nyelvi kurzusoktól az olcsó kerékpáron, térképen, eskőkabáton át a buliszervizig és az ingyen SIM kártyáig.  Na természetesen kik voltak a buliszerviz asztalnál a segítők? Két magyar srác! :) Nagyon megörültünk mindannyian, ők az Európai Önkéntes Szolgálattal vannak itt és én voltam az első magyar, akibe belebotlottak.
A legviccesebb mindenesetre az Erasmusnak öltözött srác volt, aki egy nagy tálca bitterballen-t ajánlgatott a megéhezett diákoknak, nekem sikerült annyit megennem, hogy este fájó pocakkal mentem aludni. Hihetetlen, de a hollandok iszonyatos figyelmet fordítanak arra, hogy a diákok mindenről értesüljenek. Ja, és azt ugye mondanom sem kell, hogy mindenki perfekt angolból... Bárcsak otthon is így lett volna anno. (Remélem azért fejlődünk, ugye?)  Innen indultunk egy nagy csoporttal bejárni az egyetem egész létesítményét, a vezetőink egy holland srác és egy  lány voltak. A fodrászattól kezdve a számkódos tároló szekrényeken és a  megszámlálhatatlan kávézón át hatalmas könyvtárba és relax helyre vezetett az út, én totálisan le voltam nyűgözve. Soha életemben nem láttam még ekkora egyetemi komplexumot...  Sikerült néhány későbbi csoporttársammal is összeismerkednem, egy mexikói, egy svéd lánnyal és néhány izraeli sráccal. Végül felmentem a karunk nemzetközi irodájába, ahol  kaptam egy újabb szatyrot tele ismertetőkkel (hogy kell az OV kaart-ot kiváltani, bankszámlát nyitni, mi jár annak, akit plagizáláson kapnak), majd felvettem az első blokk óráit. Lesz "haladó" EU jog, szintén "haladó" Nemzetközi jog, az EU Intézményrendszere, és pluszban még megjelöltem a jogi angolt is, remélem így azért könnyebb lesz. Minden tantárgynak van egy információs csatornája, a tanárok küldik az anyagot, miből és hogyan kell készülni a következő órára. Miközben írom ezt a bejegyzést jött egy levél az EU jog szemináriumot tartó tanárunktól, hogy milyen jogesetet fogunk feldolgozni a Moot Court-ön (Európai Bíróság szimulált változata joghallgatóknak, amivel kapcsolatban mellesleg rangos versenyeket rendeznek) és hogyan készüljünk. Nem lesz könnyű... mégis nagyon várom. :)

Családi kör 

A hétvégénk első fele barátokkal, a második fele pedig családi körben telt. :) Természetesen mindenki arról érdeklődött, tudok-e már hollandul. A válasz egyértelműen nem, és ha továbbra is ilyen heroin árakon adják a holland nyelvórákat, akkor sajnos így is fog maradni. Nem tudom melyik egyetemistának van 700 eurója egy 40 órás tanfolyamra? Nekem sajnos nincs. De hogy őszinte legyek, ha lenne akkor sem erre költeném! :)

Holiday 2x 

Ma végre találtam egy megfelelő bringát magamnak. 
Színe: türkiz
Állapota: kissé rozsdás
Neme: egyértelműen lány
Ismertető jele: arany-rózsaszín csengő
Neve: Holiday

A neve először is azért Holiday, mert ez van ráírva (nem viccelek); na meg azért, mert pont tegnap éjjel néztem  meg ezt a kissé csöpögős, de attól még totál aranyos Holiday c. filmet és gondoltam ez nem lehet véletlen.

A másik holiday pedig az, hogy novemberben úgy néz ki vakációzni megyünk! :) Hogy hova, azt még nem tudom, mert meglepetés, juhuhuuuuu......


5 comments:

Szuper bejegyzés, mint mindig! :)

Kíváncsian várom a folytatást, csodás hely lehet Rotterdamban élni!

Enikő

A Holiday c. filmet én is imádom! Olyan cuki! :) De a Gossip Girl-t ne bátsd!:P Ok, h. kis limonádé, sablonos törénetekkel, előre kiszámítható fordulatokkal, de én birom! :)

haha. Sajnos akar milyen limonade is a gossip girl szeressssssuk! Kikerem magamnak a kiszamithatosagot Chuck Bass neveben!Ki gondolta volna hogy felamnezias lesz es jo utra ter? Csak Vanessa-t sajnalom! Tul rendes...

hja, így vagyunk mi rendes lányok, mindig kihasználnak minket :P :D :)

Post a Comment